Det systematiska arbetsmiljöarbetet är en naturlig del av den dagliga verksamheten – att det fungerar som det ska, bidrar till trivsel, arbetsglädje och friska medarbetare men också till att ditt företag är lönsamt.
Som arbetsgivare har du ett stort ansvar för arbetsmiljön och som chef kan det ibland vara svårt att navigera bland alla lagar och krav.
CureraRedoc Ab har lång erfarenhet och bred kompetens inom området – vi hjälper dig med:
- Medicinska kontroller i arbetslivet
- Behovsanalys
- Genomförande
- Tjänstbarhetsintyg
- Organisatorisk och social arbetsmiljö
- Nulägesanalys
- Mål
- Chefstöd
- Arbetskravsprofil
- Kartläggning och analys över vilka krav som ställs på individ i specifik befattning.
- Riskbedömning
- Årlig övergripande riskbedömning
- Specifik kopplad till befattning
- Specifik kopplad till arbetsuppgift
- I samband med ändringar i ändringar i verksamheten
- Skyddsrond
- Organisatorisk och social
- Specifik med tema utifrån kundens behov
- Arbetsmiljöarbetets årsklocka
- Chefens stöd i planering av arbetsmiljöarbetet